mandag den 22. maj 2017

Sokkestrik og haveliv

Der har været lidt stille her på bloggen. Der har nemlig været fart over feltet de seneste uger. Det lysner dog lidt - Kr. Himmelfart + 1 fridag fredag = lang weekend. 

Ungerne drager af på ferie hos mormor og morfar onsdag eftermiddag, så manden og jeg har et par dage alene. Manden skal dog til Horsens til koncert torsdag, så jeg får kvalitetstid med strikkepinde, garn og britisk krimi i kukkassen, indtil han og en kammerat skal hentes. 

Det lyder ikke helt dårligt i mine ører :-). 


Lige p.t. strikker jeg sokker. Jeg så mønsteret på et billede og mente, at det kunne jeg nok gøre efter - dog har der sneget sig en fejl ind i mønsteret på foden. Jeg lever dog med det, da sokkerne er til mig selv, og så gør det ikke så meget. Man kan vel kalde det en øvesok. Jeg vil forsøge at gøre det rigtigt på sok nr. 2 - der er dog ingen garantier ;-). Garnet er naturligvis fra lageret.

Det virker helt tosset at strikke sokker i det skønne forårsvejr. Vi nyder haven, som nu er frodig og grøn - det er så lækkert. I køkkenhaven er der nu blomster i jordbærplanterne, ærter, gulerødder, radiser og løg er kommet op og giver håb om lækkerier inden så længe.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar