fredag den 14. april 2017

Skånestrik

Sommerblusen er lige sat på standby, indtil min hånd er fit for fight igen. Jeg strikker mindre projekter i uld - det er knap så hårdt som at strikke i bomuld.

Jeg har fået lavet et par babyfutter - dog med skønhedsfejl, så er ikke 100% tilfreds. Måske ryger de i gavekassen, hvis en vask gør noget godt. Ellers bliver de noteret som et øvelsesprojekt, og så må jeg prøve igen og læse opskriften rigtigt.


Bunden i gavekassen er ved at være dækket, og jeg kan slet ikke forstå, at jeg ikke har tænkt på at gøre dette noget før. Det gør underværker ved lageret i form af nedbringelse af mængden af garn og dermed mindre dårlig samvittighed ved at købe mere. Man skulle jo nødigt gå ned på garn. Jeg har dog stadig indkøbsstop. Der lægger garn til en hel islandsk sweater på lager og en hel del strømpegarn. Overvejer faktisk at få strikket et par strømper i fair isle - nu må vi se.


Jeg så en opskrift på en nem hue på Ravelry, og jeg strøg op på lageret og fandt noget lækkert blødt rødt garn. Nu er huen på pindene, og hvis den ellers kommer til at passe, er den til yngstemand, som elsker rød.


Det går ikke så hurtigt, da jeg helst ikke vil overbelaste hånden, men det går, da det er på pind 4, og garnet er pænt tykt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar